Gözleme – placinta turceasca sau vacanta in Antalya Ep.2

V-am povestit saptamana trecuta cum am ajuns si cum au fost primele zile in Antalya. Inca o data e musai sa multumesc, sau mai bine zis sa ii spun un Teşekkür ederim Andreei de la Family Travel, care m-a luat cu ei intr-una din cele mai faine excursii din viata mea 🙂 Si apropo, dati cu incredere un clik pe linkul de pe Teşekkür ederim, este o piesa foarte draguta si foarte in voga in Turcia acum, inseamna “multumesc” si e cantata de o frumusete de baiat, mai ceva ca Tarkan 🙂

Da acum sa revenim la ale noastre si la ultima zi la hotelul Annabella Diamond, zi in care o doamna foarte draguta m-a invatat sa fac Gözleme, o placinta traditional turceasca. Placinta in sine e foarte satioasa si se servea la hotel la Snack Bar-ul de langa plaja. Mergeam acolo si o rugam pe doamna sa ne faca placinta cu ce umplutura dorim noi si ea o pregatea in fata noastra, o cocea si apoi ne puteam tolani la umbla, pe pernele din jurul ei, fie ca sa asteptam sa se prepare placinta, fie ca sa o savuram in liniste, langa un pahar de Ayran. Stiti ce e Ayranu-ul nu? Este o bautura pe baza de iaut, apa, ghiata si sare, rolul sarii in tarile cu temperaturi foarte ridicate fiind, asa cum ne-a spus doamna, sa retina apa in organism si sa prvina deshidratarea. Deci da, pe plaja la Annabella si nu numai, am baut Ayran, mult Ayran, foarte bun si rece Ayran!

vacanta in Antalya

Ingrediente pentru 6-8 placinte medii:
– 500g faina
– o lingurita sare
– 400ml apa calduta

Intr-un vas mare cernem faina impreuna cu sarea, apoi adugam incet incet apa, amestecand bine. Cand aluatul incepe sa se lege si devine ferm, e momentul sa ne mutam pe planseta sau pe masa tapetata cu faina, unda continuam sa il framantam mult si bine, pana avem un aluat omogen si foarte elastic. Impartim aluatul in 6-8 parti egale, din care facem bile, pe care le punem inapoi in bol, acoperite cu un servet curat, pana pregatim umplutura. Gözleme e o placinta din aluat nedospit, pe care il intindem apoi foarte foarte subtire, ii punem umpluturi diverse, care pot varia de la branza cu marar (de la cascaval la feta si pana la branza traditionala turceasca) la carne toacata sau carne de miel, fructe de mare si pana la cartofi, ciperci sau legume coapte (vinete, spanac, dovlecei). Placinta se inchide apoi, la fel ca o pizza calzone, se unge cu un pic de ou, unt sau ulei de masline si se coace pe o plita – saç – bine incinsa. Ce e drept, iti trebuie o anumita indemanare sa intinzi placinta subtire de tot si in timp ce doamna ma invata sa fac, mi-am adus aminte de Buni Sia, care poate intinde aluatul pentru taietei de casa atat de subtire incat vezi prin el si nu i se rupe niciodata. Daca erau blogguri culinare pe vremea lui Buni, era cea mai de succes cu Anastasia’s Kitchen 🙂 Acuma sa va arat pozele ca sa intelegi cum exact se face Gözleme si de ce a fost o experienta atat de draguta pentru Teo bloggerita culinara.

Plita e bine incinsa, umpluturile sunt pregatite….

gozleme placinta turceasca

Masa e tapetata cu faina, sucitorul e pregatit, am intins de Doamne feri!

Gözleme placinta turcesca

Am umplut placinta, de data asta cu branza si amestec de verdeturi:

Am copt placinta, s-a rumenit pe amandoua partile, apoi, fierbinte fiind, am uns-o cu ulei de masline:

Apoi doamna ne-a taiat-o in felii si…am mancat:

Gözleme placinta turcesca

Tot la Annabella Diamond am fost si la SPA si desi in celelalte hoteluri nu am apucat sa ma bucur de o asemenea tratatie, ca am fost mai pe fuga si ajungand seara ne-am concentrat mai mult pe cina si pe cocktail bar (dar asta e alta poveste 🙂 ) sa stiti ca din ce am inteles si vazut, toate hotelurile de 5* au SPA, cu sauna uscata si umeda, sala de sport si piscina acoperita insa nu astea m-au fascinat pe mine! Ce mi-a placut mie si ce va recomand din tot sufletul este HAMAM sau baia turceasca. Eu am avut 90 de min de rasfat la SPA-ul de la Annabella si sincer va spun, am uitat de tot si de toate si m-am bucurat, in ordinea numerelor de pe tricou de: hamam, unde am fost spalata si imbalsamata de Doamne-feri, apoi masaj cu spuma (nu stiti ce e rasfatul pana nu o incercati pe asta, ma jur pe sortul meu de gospo), apoi masca de fata in cel mai minunat pat alb de lemn, foarte shabby chic asa, cu baldachin, timp in care am servit si un ceai turcesc (nu stiu ce gust avea ambrozia, dar pentru mine, ceaiul turcesc e foarte aproape de ambrozie) si am ascultat muzica de relaxare. Apoi a venit apogeul celor 90 de minute la SPA si anume masajul de relxare. 30 de min in cap de cel mai meritat rasfat din lume. Am iesit de acolo plutind si sinceer acum, fara strop de gluma, indiferent de hotelul la care alegeti sa mergeti in Antalya, nu ratati SPA-ul si tot ce va ofera el! In functie de hotel exista massaj cu ciocolata, reflexoterapie, aromaterapie, masti de tot felul, exfoliere si pregatire pentru plaja si un bronz uniform etc. Serviciile astea se platesc extra, dar avand in vedere ca eu va recomand sa mergeti la all-inclusive, nu aveti pe ce sa cheltuiti banii. Decat sa dati 20 de euro pe magneti de frigider, eu zic sa ii investiti in voi insiva si o sa ramaneti cu o impresie si mai buna despre Turcia!

Dupa cele 3 nopti in acelasi hotel, a venit momentul sa o luam la sanatoasa sper alte hoteluri. Mai intai am facut o mica oprire la o moschee, care era frumusica foc. Da, suna copilareste si probabil e un termen total nepotrivit pentru o moschee, dar mie asta mi-a inspirat “frumusica foc”. Solemna si totusi atat de frumoasa. Merita sa vizitati moschee in Turcia si in orice tara musulmana, de altfel, pentru ca sunt atat de diferite de tot ceea ce stim noi. Poate 2-3 poze de la “fata locului” o sa va faca sa intelegeti mai bine la ce ma refer cand spun “frumusica”.

moschee4

moschee5

moschee6

moschee7

moschee1

moschee2

moschee3

De la moschee am mers intr-o excursie pe care vi-o recomand si voua, cea cu vaporasul. Vaporasul ne-a dus pe o plaja unde am facut baie si niste poze minunate. Apoi ne-am intors pe vaporas, unde am luat pranzul: peste sau pui, ambele la gratar, tot felul de salaturi din gradina ursului, vorba lui Harap Alb si bauturi care de mai de care. Nu mai spun nimic, pentru ca in cazul excursiei asteia, pozele vorbesc de la sine 🙂

La intoarcerea de la vaporas ne-a asteptat autocarul care ne-a dus in Belek, una dintre cele mai frumoase…nu, rectific! Cea mai frumoasa, cel putin din punctul meu de vedere, statiune din Turcia. Dar despre ce frumuseti am vazut, ce hoteluri am vizitat si mai ales ce bunataturi am mancat, va spun in episodul 3 🙂 Daca pana acum nu v-ati convins, ceea ce cred ca e cam greu, dati un ochi pe site-ul Family Travel si sigur gasiti in Antalya un hotel care sa va placa 🙂 Hai, sa ne citim cu bine in curand, pana atunci…cheers 🙂 Si nu uitati sa dati un like paginii de Facebook a Family Travel pentru a fi al curent cu toate ofertele de vacanta!

11 Comments

1. gliga cecilia

da,cred ca a fost super de super…

2. mihaela

buna … am citit cu drag experienta ta… m-a facut sa-mi amintesc de frumoasa si opulenta Turcie. bucataria lor este atat de vasta si de plina de surprize. aceast gen de placinta l-am savurat si eu,dar cu o umplutura de spanac si branza…mmm….delicioasa.
    iti atasez o melodie superba,pe care de fiecare data cand o ascult ma duce cu gandul la minunatele plaje si golfulete insorite ale acestei tari minunate….
    p.s : ar trebuii sa incerci si pide-ul 😛 🙂

3. Suzana

Dumnezeu sa-ti de sanatate ca ai publat reteta asta ca de mult o caut si nu am gasit originalul…. chiar azi ma gandeam la ea….. multumesc…

4. Superbe poze – si chiar vorbesc de la sine. Un album de calatorie minunat vad aici. Si nu se putea sa nu ne impartasesti si o reteta noua 🙂 Care, by the way, merita incercata.

5. CIMPANU ILONA

am fost in Antalya e superb!!!!!!

6. Buna ziua,

recent am facut si eu aceasta reteta,dar cu foi de placinta din comert si coapte pe tigaie…in f putin ulei(cat la clatite)sau deloc in functie de preferinta.Nu cunosc gustul din Turcia dar si acestea au fost grozave la gust.De atunci am mereu foi de placinta in congelator si daca pica vreun musafir, pot face repede un gozlem…se poate umple cu orice…

7. Foarte interesante placintele. Si in Ardeal se face ceva similar tot pe plita, se numesc “pupuri” din ce tin eu minte. Felicitari pentru post, e f exotic, si tu esti foarte sexy :).

8. Faine placintele! Imi place ca-s asa subtiri. Vad ca nu v-ati plictisit in Turcia 🙂

9. Arata foarte bine, nu am gustat pana acum placinta asta.

10. frumos.Imi faci pofta sa fac si eu o vacanta in Turcia!Placinta e super

11. De 2 zile am venit din Turcia si nu am cum sa uit gozlemele sunt super, cu adevarat au o bucatarie plina de surprize placute . Cei care nu au incercat pana acum gozlemele trebuie sa le deguste pentru ca nu stiu ce pierd. Nu pot decat sa le urez pofta buna si un pahar de ayeran!